Pages

Wednesday

DIMANANAKAH PERJUANGANMU SEBENAR


Jihad kecil telah kita lalui dengan penuh cabaran dan dugaan,berperang mengusir penjajah di negara kita sendiri. Dihadapan kita kita terbentang jalan dan lapangan perjuangan yang besar.yang wajib kita hadapi dengan penuh kesungguhan hati,membangunkan negara ini dangan penuh kecintaan dan idaman kita sesuai dengan tuntutan iman dan tauhid kita, menurut semampu kita.
 Jihad Akbar(Jihad besar) bermula pada saat pilihan raya umum dilaksanankan dalam negara kita. Saat itu akan datang dan akan menjadi ujian bear pada kita. Umat Islam, umat Muhammad s.a.w, umat tauhid, pemangku amanat Allah s.w.t pembawa risalah suci kedunia, wajib mengunakan saat dan kesempatan sejarah ini dengan penuh kewaspadaan dan kesungguhan. Saat besar ini akan meletakkan arah tuju,sendi pegerakan negara kita, masyarakat kita berabad-abad, sebagai pusaka peninggalan kepada generasi kita yang akan datang. terang dan gemilangnya masa hadapan anak cucu kita, ialah bergantung sepenuhnya kepada kepada kesungguhan, perjuangan, dan pegorbanan kita pada hari ini, memenangkan idea dan cita yang kita terima sebagai amanah luhur Rasullulah s.a.w. Suram dan pudarnya kehidupan generasi kita pada hari kemudian dan tengelam @ timbulnya dasar yang kita perjuangan kan,bergantung kepada kesungguhan kita pada hari ini. Loceng sejarah nyaring memanggil kita, suara muazzin di pucak menara tinggi (mengazzani) memanggil kita supaya merebut kemenangan. Dengarlah seruan itu dan berkemasalah. Bersiaplah dan sedikanlah kelengkapan yang secukupnya untuk kita menempuh jihad akbar ini, dan berangkatlah bersama-sama dengan kaum muslimin.  

Kaum muslimin, ummatan wahidah, umat kesatuan, umat tauhid, umat persaudaraan, majulah ke hadapan,meperjuangkan risalah dari tuhan dan rasulmu.

Akan bersambung..

"SALAM PERJUANGAN
SEKENCANG DAKWAH"

tukang kata @ aritive.blogspot.com
Ayer Keroh, Melaka


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...